Strony

sobota, 2 czerwca 2012

Chińska potrawka

W ferie zimowe miałam spróbować kuchni chińskiej, a raczej jej spolszczenia. :) Mimo wszystko- dania tego typu bardzo mi posmakowały. Dzisiaj postanowiłam przyrządzić na obiad potrawkę po chińsku.  Przepis spodobał mi się generalnie, dlatego, że zawiera pierś z kurczaka, a jak na razie - to moje ulubione mięsko.

Składniki:
2 filety piersi z kurczaka
1 opakowanie mrożonych warzyw
1 cebula
2 zupki chińskie (najlepiej rosół lub kurczak curry)
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/2  łyżeczki imbiru
1 łyżeczka przyprawy 5 smaków
sól, pieprz
2 łyżki oleju do smażenia.

Pokrojone w nieduże, jednakowej wielkości kawałki mięso przyprawić i polać odrobiną oleju. Odstawić mięso  na około 2 godziny, aby przesiąkło wszystkimi smakami. Rozgrzać olej w woku . Wrzucić pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz pierś kurczaka. Smażyć aż mięsko przestanie być surowe (około 10-15 minut). Dodać zamrożoną mieszankę warzyw i wszystko dokładnie wymieszać. Dusić około 5 minut. W tym czasie przygotować w dużym kubku zupki chińskie. Kiedy makaron napęcznieje, odcedzić zupę. Makaron dodać do woka i wymieszać.Smażyć 3-4 minuty co jakiś czas mieszając. Ja na koniec wszystko delikatnie polałam słodkim sosem Tao Tao.

Potrawka bez makaronu:



Po dodaniu makaronu:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz